Miss Huda
ENTRY ABOUT LINKIES STUFF
Bersyukur
Friday 5 April 2013 @ 18:18 | 2 Comment [s]

 Assalamualaikum..
Ha,hari ni kita sambung eah?walaupun aku tahu tak de sape yg rajen nak bace blog aku yg bnyak betol kekurangan ni kan?tapi aku still nak cerita jugak.hahah.anoyying? oke2 chill2 dulu.jangan lah anoyying~Gurau lah sayang.*Sayang? haha ,coiii!
Ha,harini tajuknya bersyukur.Aku cuma nak flashback sikit tajuk y lepas yg menutup aurat tu.Ha orang tak tutup aurat tu maknanya dia tak bersyukur dengan apa yg Allah dah bagi.Oke2,berbalik kepada tajuk sekarang nie.Kita sebagai hamba Allah yg bukan lah apa2 kalau nak dibandingkan dengan Nya,kita kenalah bersukur dengan apa yg Allah dah bagi.Betapa hinanya kita kalau kita tak bersyukur dengan apa yg Allah bagi.Aku pon bukannya baik sangat kalau nak sentuh bab2 nie.Tapi manusia kena lah saling ingat-mengingatkan kan?Aku tahu,aku sedar,aku bukannya selalu bersyukur dengan apa yg Allah bagi. .Makin bnyak pulak benda yg aku mintak padahal nikmat yg ada pon aku tak reti nak bersyukur,apatah lagi nikmat yg kita mintak nanti.Hemm,ucapkan alhamdulillah pon dah oke dah..Nanti bila Allah dah tarik balik nikmat tu,barulah kita menyesal.
                                        

*Sigh, exercise mulut jap.Dengan Oreo!
Kita nie bukannya nak bersukur dengan apa yg kita dah ada.Makin bnyak merungut.Kita cakap kita yg paling banyak dugaan~habestu cuba kau fikir orang2 yg kat Gaza?orang2 yg kat Somalia?die orang lagi besar dugaan dari kita.Dier orang boleh bersabar dengan dugaan yg Allah bagi kat dier orang tapi kenapa kita tak?Sebabnya kita selalu tengok orang lain yg dapat segalanya lebih baik dari kita kan?Korang pikir lah kan ,dier orang tak makan beberapa hari pon masih bersykur sebab masih ada air untuk teruskan hidup.Kita?mak goreng telur je sebab tak sempat kita dah merungut.Sedih sangat bila tengok orang macam tu.Dier orang yg kat sana tu,makan nasi yg dah berterabur pon dah bersyukur.Kita?
Ya Allah,betapa mulianya dier orang Ya Allah!
Subhanallah.
                                 
Kesian dekat budak2 kat sana yg masih kecik tapi terpaksa menempuh hidup tanpa ibu bapa dah.Ya Allah betapa beruntungnya aku yg engkau masih benarkan aku bersama ibu bapaku.
*Gosok mata jap.Masuk lalat lah~
Kalau kita tengo kesengsaraan budak2 kat Gaza memang meleleh air mata.Kecik2 lagi dah luka sana,luka sini sebab berperang mempertahankan islam.Kita?terlampau jauh perbezaan dierorang dengan kita.Sepatutnya kita bersyukur bukan makin merungut.kan?
Okelah.korang pon penat dah nak baca kan?sambung lain kali ya?
Allahumma Solli 'Ala Muhammad.
Assalamualaikum.


Older Post | Newer Post
The Disclaimer!


Amira Huda Noradi.Aku tidaklah semulia Fatimah Az-Zahra,apa lagi sesabar Masyitah dan sumaiyah,maupun seteguh Aisya Humaira.
Shout Out!



The Credits!


Basecode : Adila
Edit By : AzuNyan
Re-edit By : Huda
Big Help From :A Z U