Miss Huda
ENTRY ABOUT LINKIES STUFF
Sempat atau tak?
Saturday 6 April 2013 @ 15:03 | 0 Comment [s]

Assalamualaikum.Tak jawab dosa. Tett~
Aku nak start nie.ha,kau! haa kaulah!duduk boleh? Pergi ambil bantal sana ,aku tahu entri aku membosankan kan?
Sudah2.sapa kesah?
hari ni tajuknya sempat ke tak?maksud aku yg part sempat atau tak tu maksudnya,sempat tak kita semua ni nak bertaubat?Sempat ke kita nak taubat sebelom nyawa kita ditarik dengan malaikat Izrail yg tengah tunggu bila lah Allah nak izinkan dia untuk cabut nyawa kita nie.Sempat ke kita nak mintaak maaf dari Allah ?Sempat ke kita nak mintak maaf dari ibu bapak kita?Sempat tak kita nak minta maaf dengan adik -beradik kita?Sempat tak kita nak mintak maaf dengan kawan2 kita?Sempat tak kita nak mintamaaf kat Nabi sebab kita selalu lupakan dia,ingkar dengan sunah nya?Sempat tak?
Kita selalu cakap,bila kita buat salah,'nanti dah tua aku taubatlah'.Masaalahnya,malaikat izrail tak tunggu umur kita sampai dah tua baru dia nak cabut.Ha,sekarang ni pon kalau dengan izin Allah,dia boleh je rentap teros nyawa kita je.Sempat tak kita mintak maaf dekat Allah sebab kita tinggalkan solat2 yg lepas dengan sengaja?Sempat ke kita nak mintak maaf kat Ibu Bapa bila kita mengguris hati dier orang tanpa kita sedar?Sempat ke kita nak mintak maaf kat kawan2 kalau kita ada kutuk atau caci orang?Sempat tak?
Kalau tak sempat macam mane?Aku takut aku yg tak sempat nanti.Aku tak nak tanggung dosa dengan manusia sedangkan dosa aku dengan Allah pon dah banyak.Masih layakkah aku mendapat pengampunan dari Allah?Aku jahil dalam mengejar ilmu akhirat.Aku jahil ya Allah!Betapa hinanya hamba Mu ini ya Allah.Engkau memang sempurna sebab engkau masih beri aku peluang untuk aku hidup,bernafas udara Mu ni.Tapi aku?aku makin berdosa sebab hanya kejarkan dunia yg fanaa ni.Hinanya aku .
Ambik tisu jap eah?hingus dah start nak keluar ni.*sumbat hidung dengan cottonbat
Aku rase kalau dosa kita ni boleh nampak.memang hari2 kita tak keluar rumah,sebab busy nak mintak maaf dengan Allah.Tengok jelah Nabi Muhammad SAW pon bersungguh2 bertasbih,berzikir walaupon baginda tak de satu dosa pon.Kita?dosa dah segunung pon masih tak insaf2 lagi.Aku hina sebab buat macam tu!aku hina! ya Allah,masih kah Engkau buka pintu pengampunan untuk aku?
Aku takut aku tak sempat nak bertaubat.
Dosa dengan kawan2 lagi?dosa dengan ibu bapa lagi?
Aku tak sanggup Ya Allah!aku tak sanggup.Betapa indahnya kalau kita mati syahid dalam perjuangkan islam?
                              
Ya Allah,betapa engkau muliakn orang yg pertahankan islam.Betapa engkau anugerahkan kesucian kepada mereka.Betapa engkau mengangkat darjat mereka.
Sempat ke kita ucap LA ILA HA ILLA LLAH.
masa kita bergelut untuk mati?sempat ke aku nak ucap kalimah suci Mu itu ya Allah?Sape yg akan tolong kita masa bersoal jawab dengan Malaikat dalam kubur nanti?Siapa?Sapa nak tolong kita?Siapa yg nak ingat kita?siapa yg nak mendoakn kita nanti?kalau kita tak sempat nak mintak maaf kat semua orang dan bertaubat.Sempat kah kita untuk bertaubat?sempattak kita untuk mintak ampun dengan Allah?Sempat?
Kita akhiri dengan mengingati junjungan besar Nabi Muhammad.
Allahumma Soli A'la Muhammad
Assalamualaikum



Older Post | Newer Post
The Disclaimer!


Amira Huda Noradi.Aku tidaklah semulia Fatimah Az-Zahra,apa lagi sesabar Masyitah dan sumaiyah,maupun seteguh Aisya Humaira.
Shout Out!



The Credits!


Basecode : Adila
Edit By : AzuNyan
Re-edit By : Huda
Big Help From :A Z U