Miss Huda
ENTRY ABOUT LINKIES STUFF
#Terdiam
Thursday 30 May 2013 @ 21:03 | 0 Comment [s]

Assalamualaikum,
ye aku tahu.Dah lama sangat aku tak update new entri.Harghh,aku dah tak ada mood senanya dengan alam maya ni.Rasa nak tutp semua acc je.Haihhh,  *eleh mira ni,cakap lebih* .Ye,memang aku selalu cakap je lebih.
 Oke then,mals nak start topik tu,aku senanya nak share something ni.Aku memang suka copy paste benda2 yg menyedarkan dan hopefully macam tu jugak kat korang.Aku blogwalking tadi,aku jumpa blog someone ni.Dia memang betul2 sedarkan aku dengan semua entri dia.Tersentuh jah hati aku ni.
*exercise jari jap
Nama dia Mato.Ekceli tu nama gelaran dia,nama dia yg sebeno-benonya,aku tak berapa tahu pulak.
Tapi satu entri ni,,memang betul-betul buat aku terdiam selama beberapa minit *cewah
Ha baca ni.  :

Kehadapan anda yang bermuka-muka,

Anda yang kononnya sibuk ikut usrah,

Anda yang kononnya dekat dengan Allah,

Anda yang yang doplohpat jam disanjung manusia,

Anda yang sentiasa senyum kononnya dah yakin tak mungkin menjejak neraka,

Anda, anda boleh jamin ke senyuman anda ni akan terus kekal hingga ke syurga? Atau senyuman ni terukir sampai mati saja?

Sudahlah.

Anda, anda tahu tak anda buat dosa hari-hari? Tapi anda sedar tak anda nak buat solat taubat pun belum tentu sebulan sekali? Anda kata nak masuk syurga, tapi kenapa tak berperangai macam ahli syurga?

Anda kata anda nak jadi soleh dan ajak orang lain jadi soleh.

Anda kata anda nak tengok Islam tertegak di muka bumi.

Anda bercita-cita tinggi.

Anda, anda tahu tak cita-cita tanpa usaha tu, nama lainnya adalah BERANGAN?

Dan sangat layaklah kalau saya nak kata pada anda, "Boleh jalanlah kau dengan mimpi kau tu."

Nak sambut macam mana kata-kata saya tu? Nak terus pergi berangan dan teruskan bermimpi? Atau nak pergi mula bergerak dan jadikan angan-angan dan mimpi tu satu kenyataan?

Anda, saya sayang anda. Sebab anda adalah saya.

Sebab itu saya tegur. Sebab teguran ni untuk saya dan anda.

Sekian,
Luahan Hati Anda



Ha,apa korang rasa?comment?
Aku tercengang lagi sekali ni bila baca entri tu even aku tak c/p penuh.Kalau korang nak baca penuh silalah malayari belog si dia. Nah address, *cewaah,nebes* http://budak-tomato.blogspot.com/2013/05/tanggalkan-kaca-matamu.html

Klah,
Allahumma soli 'ala muhammad
Assalamualaikum



Older Post | Newer Post
The Disclaimer!


Amira Huda Noradi.Aku tidaklah semulia Fatimah Az-Zahra,apa lagi sesabar Masyitah dan sumaiyah,maupun seteguh Aisya Humaira.
Shout Out!



The Credits!


Basecode : Adila
Edit By : AzuNyan
Re-edit By : Huda
Big Help From :A Z U